آموزش سئو
اطلاعات سايت

رمز عبور را فراموش کردم ؟
آمار مطالب
کل مطالب : 29
کل نظرات : 0

بازديد امروز : 17 نفر
بارديد ديروز : 5 نفر
بازديد هفته : 23 نفر
بازديد ماه : 17 نفر
بازديد سال : 1,046 نفر
بازديد کلي : 6,959 نفر

افراد آنلاين : 1
عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
پيوندهاي روزانه
کدهاي اختصاصي
پشتيباني
theme by
roztemp.ir
RSS

Powered By
Rozblog.Com
تبليغات
رزتمپ

آموزش استفاده از متا تگ ها در سئو سایت

متا تگ چیست ؟

متا تگ ها المان های HTML هستند که اطلاعاتی درباره یک صفحه وب در اختیار موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان وب سایت قرار می دهند.

این عناصر باید در قالب تگ در قسمت <head> یک سند HTML قرار داده شوند و بعد از این باید در سیستم مدیریت محتوای مورد نظرتان کد نویسی شوند.

پیاده سازی بعضی از آنها ساده و برخی دیگر دشوارتر است، خصوصا اگر کاربر وردپرس یا سایر CSM های آماده باشید، چرا که در این سیستم های مدیریت محتوا کارهایی مثل نوشتن ساده یک عنوان (headline) سبب ایجاد تگ H1 شده و بخش های خاصی برای اضافه کردن لینک های Canonical یا تگ Description هم در نظر گرفته شده است.

آرامش خود را حفظ کنید چرا که ویرایش و کار با تگ ها آن چنان که در نگاه اول به نظر می رسد، سخت و پیچیده نیست. در ادامه این تگ ها را به ترتیب حروف الفبا شرح خواهیم داد.

تگ Author (نویسنده)

تا چند سال پیش نشانه گذاری Authorship گوگل (rel=author) اهمیت زیادی داشت چرا که با استفاده از آن می توانستید نام نویسنده مقاله را به مقاله تگ کرده و ریچ اسنیپت (rich snippet) مخصوص به آن را با تصویر پروفایل نویسنده بسازید.

متاسفانه گوگل در سال 2014 نتایج بر اساس نام نویسنده (Authorship Results) را از لیست نتایج جستجو حذف نمود و دیگر با استفاده از این نشانه گذاری محتواهای ایجاد شده توسط نویسندگان را دنبال نمی کند.

هر چند همچنان می توان از این تگ برای محتواها استفاده نموده و با این کار نوعی سیگنال اعتماد یا خوراک اطلاعاتی به گراف دانش گوگل ارائه کرد.

تگ Canonical

اگر دو محتوای مشابه در سطح وب وجود داشته باشد (برای مثال هر نوع محتوای یک وب سایت دیگر را شما هم منتشر کنید)، باید یک تگ Canonical که شامل آدرس URL مقاله اصلی منتشر شده است را هم لحاظ کنید.

با این کار رتبه صفحه (PageRank) و سایر سیگنال های رتبه بندی گوگل به صفحه وب اصلی که منتشر کننده محتواست تعلق گرفته و در اصل به موتور جستجو گفته خواهد شد که صفحه اصلی که محتوا در آن قرار گرفته باید در نتایج جستجو ظاهر شود.

تگ Nofollow

اگر نمی خواهید خزنده های موتورهای جستجو لینک های خاصی را دنبال کنند تگ “rel=”nofollow را به آنها اضافه نمایید:

برای مثال:

<a href=”https://www.example.com” rel=”nofollow”>EXAMPLE</a>

با این کار گوگل PageRank یا سایر سیگنال های رتبه بندی را در این لینک ها اعمال نخواهد کرد.

پیشنهاد می شود از تگ nofollow برای لینک هایی که در قبال آنها وجهی دریافت کرده اید (مثل محتواهای اسپانسر شده یا آگهی ها)، لینک های محصولاتی که مورد نقد و بررسی قرار می دهید یا محتواهای تبلیغاتی و غیرقابل اعتماد و سایر موارد مشابه استفاده کنید.

اطمینان حاصل کنید در تمام اظهار نظرهای (کامنت) درج شده در وب سایت هم به طور خودکار تگ nofollow به کار گرفته شود چرا که این بخش از وب سایت ها بهشت هرزنامه نویس هاست و ممکن است به اعتبار وب سایت شما صدمه بزند.


نکاتی که باید درهنگام نوشتن متا تگ کلمات کلیدی به آنها توجه کنید:

مهم ترین نکته ای که باید هنگام  انتخاب یا بهینه سازی متا تگ کلمات کلیدی به خاطر داشته باشید این است که مطمئن باشید کلمات کلیدی که انتخاب می کنید مرتبط با صفحه مورد نظر باشد.

سعی کنید در این قسمت کلماتی را انتخاب کنید که کاربران، شما را با این کلمات جستجو می کنند و می خواهید با این کلمات در نتایج جستجو قرار بگیرید.

بیش از 10 کلمه کلیدی برای یک صفحه انتخاب نکنید.

جستجو هایی که در گذشته کاربران را به صفحه شما رسانده است می تواند بهترین گزینه در هنگام ایجاد لیست کلمات کلیدی باشد.

با برسی این دو سوال که، مردم هنگام توصیف کسب و کار شما از چه کلماتی استفاده می کنند؟ و یا اینکه رقبای شما از چه کلماتی استفاده می کنند؟ می توانید کلمات کلیدی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

متا تگ  keywords

متا تگ کلمات کلیدی مشخص کننده کلمات کلیدی مرتبط در هر صفحه برای موتور های جستجو هستند. این یک حقیقت است که متا تگ کلمات کلیدی دیگر بازیکنان بزرگی در سئو نیستند چرا که موتورهای جستجو متوجه شده اند که توسعه دهندگان سایت می توانند با پر کردن این قسمت از کلمات کلیدی و عبارات با حجم بالا، به راحتی باعث رتبه بندی صفحات بی کیفیت سایت خود شوند. بنابراین متا تگ keywords دیگر بخش مهمی از الگوریتم های رتبه بندی گوگل نیست . اما با این وجود متا تگ کلمات کلیدی هنوز هم می توانند در ارتباط پیام شما و جذب جستجو گرها به سایت شما نقش کوچک اما مفیدی داشته باشند.

 

امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0

بازديد : 62
[ یکشنبه 17 آذر 1398 ] [ 16:26 ] [ majid majidi ]
آخرين مطالب ارسالي
افزونه کپچای وردپرس تاريخ : شنبه 12 بهمن 1398
الگوریتم گوگل دنس چیست؟ تاريخ : یکشنبه 29 دی 1398
آموزش ساختن دکمه تماس با ما تاريخ : شنبه 28 دی 1398
نحوه بستن زنجیر چرخ – اتو حیدری تاريخ : پنجشنبه 26 دی 1398
دیسک و صفحه چیست؟ - مدیران خودرو تاريخ : دوشنبه 23 دی 1398
سندباکس گوگل چیست؟ تاريخ : یکشنبه 22 دی 1398
خرابی رله استارت خودرو - اتو حیدری تاريخ : پنجشنبه 19 دی 1398
تسمه دینام - اتو حیدری تاريخ : چهارشنبه 18 دی 1398
ارسال نظر براي اين مطلب

کد امنیتی رفرش
.: Weblog Themes By roztemp :.

آرشيو
جست و جو